Sunday, February 21, 2016

大公司 vs 細公司 (2)

今日睇返一篇舊聞,題為「【職場手冊】在細公司打工的好處」(原文:https://hk.finance.yahoo.com/news/%E3%80%90%E8%81%B7%E5%A0%B4%E6%89%8B%E5%86%8A%E3%80%91%E5%9C%A8%E7%B4%B0%E5%85%AC%E5%8F%B8%E6%89%93%E5%B7%A5%E7%9A%84%E5%A5%BD%E8%99%95-063257258.html)o既舊聞。呢個話題其實講左好幾年,我都曾經寫過一篇類似o既文章( 大公司 vs 細公司),簡單咁比較左大公司同細公司有咩唔同,但到今日,呢個topic依然係咁hot,原因好簡單,因為唔係個個都做過唔同size o既公司,冇做過就唔會知道有咩好有咩唔好。

今時今日,睇文章當然要睇埋comment啦。



首先,我最想講o既係,大公司唔一定有好好o既福利,好多大公司都得個名,佢地會覺得D人係理所當然想入黎做,所以福利會越壓越低,反而而家創業氣氛開始變好,D細公司容易左搵到水喉,尤其IT公司同中資公司,佢地好肯出錢去請人材。

至於人工,冇錯,大公司o既中層好多時都高人工過細公司o既高層,但如果咁樣比較其實好唔公平,因為要喺大公司做到中層,冇廿年都要十年,能力強弱未必能夠反映喺職級上面,相反,喺細公司要做到高層,有時十年就好足夠,只要有能力,佢地絕對肯比野你做。

如果要比較人工,我覺得最快可以達到月薪30k o既path就係好D o既path。有三五七年經驗o既IT人都應該明白,30k係一個分水—30k前要加一兩千都好難,但上左30k後,每次轉工都可以加3千至5千。如果有一份工喺你廿七八歲已經比到30k你,我覺得已經算唔錯,但好多大公司都到你三張幾野都比唔到30k你,呢個先係大問題。正常黎講,30歲應該要有30k。咁你話,大公司喺你30歲嗰陣比你幾多人工你?係呀,大公司中層係高人工過人地高層呀,但你一世都上唔到中層有乜用?




我諗只有呢種人係鐘意做細公司,因為佢明白做人唔能夠咁短視。冇錯,入大公司,個名係好好聽,但你會變左一粒好細o既齒輪,每日跟住人地一齊轉,假以時日,你就唔識自己轉,要無數其他齒輪幫你,你先轉得郁。

而喺細公司做就好唔同,唔需要驚做錯野,因為你必然會做錯,而錯左就學到新野。亦都唔需要怕辛苦,因為喺細公司做必然辛苦,乜都要你做,關唔關事都要你幫手。係辛苦,但好快你就會周身刀。




所以話,呢個世界總有人係貪一時安穩而忽略長遠增長,係呀,做又三萬六唔做又三萬六,咁你幾時先有四五萬人工?你咪繼續日日上網囉,好快連齒輪都冇得比你做。

No comments: