Wednesday, January 22, 2014

大公司 vs 細公司

我相信無論邊一個行業,邊一個國家或地區,所有打工仔都有面對過呢個問題:到底喺大公司做好D,定係細公司做好D?

如果你問父母,唔洗諗,佢地一定會叫你入大公司。原因好簡單,作為父母,佢地唔會希望你打辛苦工。如果喺大公司做,人工唔一定高,但福利好大機會好過細公司(當然會有例外的),而最重要係,大公司比較穩定,因為公司夠大,多你一個唔多,少你一個唔少,就算你係冗員,都有可能比你齋坐,坐足一世。齋坐唔洗做,等出糧,何樂而不為?

如果你問身邊嘅朋友,好多時喺大公司做嘅就會話喺大公司度做有幾好,喺細公司做嘅就會話喺細公司度做有幾好。喺大公司度做嘅會話今年Annual Dinner喺邊度邊度搞,有幾大型,頭奬有幾大份,年終花紅有幾多,總之就好似間公司有無限金錢咁,不停派。而喺細公司度做嘅就會話自己喺公司有幾重要,負責好多project,又要成日on call,老細有幾重視自己,又話有幾大機會升職,大公司唔會有呢D機會比你。

講真,大公司有大公司好處壞處,細公司亦有細公司好處壞處,但對你黎講邊度好D,就好視乎你做人嘅目標係乜。如果你希望有份穩穩定定嘅工,收入穩定,每年唔需要加得多,亦唔會有好大壓力,唔洗乜都關你事,咁做大公司係唔錯嘅。但你同時要有所覺悟,你放棄左好多好多發揮嘅機會,亦放棄左變為公司高層嘅機會。講真,喺大公司做,你第一日要做D乜,好大機會兩三年後都仲係做緊嗰D野。你唔會變成一個老細好重視嘅人,因為公司有幾百幾千人,點解要重視你。

而喺細公司做的話,冇錯,你會變得好重要,原因係公司細,你乜都要做,一腳踢,要OT到成隻狗咁,但福利又唔會好得去邊。不過,就係因為你乜都要做,所以你辛苦嘅同時會學到好多野,你會有好多機會去發揮自己嘅才能,老細會越來越重視你,雖然每年佢未必可以加好多比你,但如果你遞信的話,佢一定會花好多時間心機去留你,而唔係收完你封信就同你計得清清楚楚。

我係一個好重視發展空間嘅人,因為同樣打工十年,喺細公司做的話,我得到嘅野會比喺大公司做多好多。而且,我好怕悶,如果叫我十年都做咁上下野,我真會悶死。所以如果比我揀,我一定會揀細公司。

No comments: