Wednesday, February 24, 2016

大公司 vs 細公司 (3)

最近感受良多。大公司從來都唔係我杯茶,我鐘意做細公司多D,但唔做過大公司,你又點同人講細公司有幾好?冇做過大公司,亦好難說服自己一直喺細公司做。So far 做左10份工以上,其中都有唔少係大公司,但我最近發現一個好有趣o既現像:公司越大,入面o既人越唔成熟。

試想想,如果有個人,佢冇做過大公司,咁佢會對大公司有D咩印象呢?好多時,佢會覺得入去工作就好似加入左一個大家庭咁,入面o既人成日會有親切o既笑容,而且每一個人都好努力工作,大家一齊為公司o既未來,努力咁去付出,而每個人都會得到豐厚o既回報。而時實又係點?

每一間大公司有自己一套管治方法,好多時呢D方法都已經沿用多年, 所以通常都已經有詳盡規條,每一件大小事都講明要點做。係咪似曾相識?冇錯,其實大公司就好似學校咁,所有野都有人話你知點做,你只要跟住做,唔好做錯,咁就可以一直做落去,直到退休。

所以,喺大公司入面o既思維係,用一切方法同手段,令自己唔好做錯。例如,隔離team有野搵你幫手,你就要睇下關唔關你事,唔關事的話,直接拒絕。因為做多只會錯多,從來冇一條規條或指引係叫你幫埋隔離team,所以唔幫手係理所當然。所以,大公司通常都冇乜親切感,因為大家都只係對住D規條去做事。

大公司入面,所有員工喺每年年頭都需要set objective,年中又要整個review,年尾又要睇下係咪真係做到。喺咁o既框架之下,員工只會對住個objective去做,objective以外o既野一於少理。久而久之,你話佢地冇責任感咩?又唔係喎,不過佢地只會負責自己相關o既野,除此之外,佢冇任何責任。而事實上,好多野都係灰色地帶,例如一D共用資源,十年前已經安排左比幾team人一齊用,但到而家,呢D共用出左問題,呢幾team人都會話唔係佢地負責。

咁到底大公司o既員工眼中重視D乜?佢地已經被train up到只會做眼前o既野,人地o既野唔好理,咁樣做,到年尾先可以數盡自己做左幾多應該做o既野。最終目的,其實咪就係為左加薪同bonus囉。最可笑o既係,好多呢D大公司每年只會加薪幾個%,加5%已經叫好多,大部份都只係加1-3%。真係好悲哀。如果唔好彩,喺正年年凍薪o既公司做,變相等於減薪,真係喊都無謂。

除左錢之外,大公司員工好少睇到其他對個人修養o既好處,新technology對佢地黎講係多餘。好多大公司到而家都仲用緊IE8,仲用緊17吋mon。佢地唔會去睇下個世界有幾大,佢地唔會想知道轉去第二份工會點。佢地會進修,但完全係因為想升職,不過升職原因唔係想負責做多D野,而係純粹為左加人工。

久而久之,慢慢D人就會變得好冇深度。佢地會以為呢間公司o既做事方法就係金科玉律,呢個世界o既其他公司都一定係一樣做法。我仲記得我啱啱進入一間大公司度做,同佢地講出面o既世界係點,佢地係完全唔明白,簡真係雞同鴨講,大家都係做IT,嗰邊鴻溝闊到呢。。。

曾幾何時有位同事A問同事B點解要將個windows上面行o既application轉做喺VM上面行,同事B話係某某department要求,一定要做,同事A就問,個application喺linux上面行到架咩?OMG。。。呢個係我第一個反應。而同事A係一個都幾senior員工,由低做起,做左七年。其實佢知唔知咩係VM。。。呢個係我第二個反應。。。

又係同事A,當時佢同我傾緊閒計,話呢度Java係用W牌子application server,佢問我以前係點,我就話,以前好少用application server,多數都係自己由零開始寫個server出黎,同事A諗左一諗,佢話,由零開始都要用W牌子application server架喎。我連解釋都費事。。。

喺細公司做緊或做過細公司o既朋友,應該知我講乜。

No comments: