Tuesday, January 21, 2014

轉工 X 10

如果由大學畢業進入一間公司打工都算係一次轉工,咁我己經轉工十次了。

朋友,舊同事,家人,身邊所有人都會覺得我轉工咁多次係唔啱,應該乖乖地做一份工,最少都做返兩三年先轉啦。講真,我從來冇話過我唔想做得長,其實正正相反,我每次做一份工作我都好滿懷大志,希望可以用到我每一分嘅知識同經驗去做一番大事。

好多人會覺得好好奇,點解我做左9份工之後,都仲有人肯請我去做第10份工。咁我就要問返轉頭:如果有兩個人黎見工,A同B,佢地嘅學歷,年紀,性別都一樣。不過,A做左一份工10年,B做左10份工,最長嗰份做左兩年,而你一定要請其中一個人,你會請邊個?如果我要請一個clerk,我會揀A,如果我要請一個IT Manager,我會揀B。點解?



如果我要請一個clerk,呢份工唔需要好高技巧,唔需要見多識廣,不過我唔想請個clerk都要請完又走,走完又請。所以我會請個做得長嘅人黎做。而A嘅往職話我知佢比較大機會可以做得長,所以我會揀A。

如果我要請一個IT Manager,我就會諗,A只係做左一份工,佢識嘅野,思考方法,見過嘅野都只係局限喺同一間公司入面。就算呢間係幾大幾好嘅公司都好,佢見得唔夠多,遇過嘅問題唔夠多,見過嘅人唔夠多,接觸過嘅公司culture唔夠多,我好難叫佢幫我manage我嘅IT Team。而B,冇錯,佢的確係好jumpy,但每一份工其實學得最多野嘅時間係最開頭𠴱半年到一年,而B好明顯學過嘅野,接觸過嘅project,處理過嘅問題種類,甚至工作上合作過嘅人,都比A多好多。由B黎manage我嘅IT Team,我一定會比較安心。

所以,諗深一層,到底你叫我唔好轉得咁密,係想我做clerk,定想我做IT Manager?


No comments: