Wednesday, January 8, 2014

IT interview (7) - 你in我時我in你

好多IT人成功過左interview嗰關被錄用之後,就鬆毛鬆翼,以為最美好嘅時光即將會到來。但你又知唔知其實份工啱唔啱你做?你會唔會做得開心?如果你不嬲寫開C++,叫你寫Python,你又點睇?如果唔單止要寫program,仲要做埋IT support,同事上唔到網,收唔到email,甚至個枱頭電話有問題都要搵你,咁你又會點諗?

我相信好多人interview時都好乖,個interviewer問乜答乜,Q&A時又唔會問得太多問題,藉此令到整個interview好順暢,希望留下好印象。可惜咁樣反而浪費左一個好好了解份工嘅機會。講真,所謂interview,一般認知都係interviewer去了解candidate識唔識合呢份工,但諗深一層,個candidate send CV黎,同埋黎interview,其實只係base on一個非常簡單嘅job ad去做決定。好多時,一份工要做好多野,而且唔係三言兩語可以講得晒,而寫job ad嗰個人又唔一定好熟悉份工,寫出黎嘅野同到時真係要做嘅野可以差好遠,尤其係一D新開嘅position,寫job ad時好多時根本未諗好係要做D乜,用D咩technology,工作範圍有幾闊。

所以,interview其實係你in我時我in你,你想知D咩,可以問我,但我同時都會想知道好多野,唔好以為你覺得我好啱呢份工我就會做,我都要睇下你份工係做D乜,expect D乜,又肯比D乜,唔會比D咩,唔准做D咩。好簡單,如果你到返工第一日先知原來有人日日喺office食煙,一日四次,每次半小時,但公司唔需要你過probation,即時坐正,但要你三個月通知先可以離職,咁你真係預左最少吸三個月二手煙。Interview最忌做乖仔/女,乜都唔問,坐定定答問題。就算最後真係請左你去做,你可能都會喊三聲。

No comments: