Wednesday, January 15, 2014

論香港電視

喺城市電訊改名為香港電視(01137)之前,小弟對王維基嘅了解好有限。我甚至根本唔知道原來屋企用緊嘅香港寬頻係佢嘅傑作。當我睇完香港電台制作嘅語出「經」人其中一集講述王維基嘅成功之後,我深受感動。我相信大部份香港人都會有同感。




一間公司,當然唔可以淨係睇一個人嘅能力。當政府宣佈唔會發牌比香港電視時,員工們齊心上街遊行,甚至於政府總部門外一個一個說出心聲。就算香港電視最後決定要辭退數百名員工,佢地亦願意配合,靜待下一個機會。講真,作為一個轉工無數次嘅香港人,我真係未見過一間公司可以咁齊心。而亦係因為咁,我相信香港電視內部運作一定比一般公司暢順,因為公司深得員工們嘅信任同尊重。

香港電視嘅股價,由當初2.0-2.7之間上落,到之前爆上到4.4,再因為各方政治同商業打壓,而最終回落至今日嘅2.9,講真我從中賺左唔少,所以而家亦都唔介意揸貨。如果你問我,香港電視其實值幾錢,我會先建議你睇一睇以下親切的金子嘅專欄文章。



讀者注意,本文分析的公司是由王維基先生管理、前身為城市電訊、今年初正式易名的香港電視(01137),而不是電視廣播(00511)。

親切的金子一向欣賞王維基先生。他領導的城市電訊由加拿大起家,窺準90年代移民潮衍生的長途電話市場急劇增長成功賺取第一桶金。回港後更因為服務價廉物美顛覆了整個長途電話行業,打破了由香港電訊壟斷了幾十年的長途電話市場,令香港市民享受價錢合理的服務。

及後積極發展固網及寬頻業務,亦令行業出現一番新氣象。王維基先生知進亦知退,於去年香港電訊業務接近飽和時以50億元將電訊業務出售予基金,套回大量本錢,進軍免費電視行業,挑戰電視廣播的龍頭地位。

政府發牌成主要障礙

香港電視目前面對最大的問題是政府發牌方面的取態。香港電視於3年前已遞交申請書,可是政府卻遲遲不發牌,加上電視廣播向政府發牌提出司法覆核,令事件增添變數。

當然,如果這個障礙得以移除,其股價亦不會如現價般便宜。截至2月底,集團擁有的現金、銀行存款及債券達26億元,扣除短期債項後亦有23億元,比起集團總市值近19億元還要高。如果公司今天清盤,每股可分發現金為2.86元,比今天股價2.36元高出21%。如果計入廠房及其他資產,每股淨值為4.16元,現價有43%折讓,可謂非常便宜。

投資香港電視要有耐性

有人認為,投資香港電視有如買彩票,若獲發牌股價當然會有可觀升幅,這是其吸引的地方。不過,若情況持續拉鋸,又會如何呢?

集團表示未來3年會投資8億元於新廠房及錄影設施,加上每年約2億元的經營開支,即是說3年內要用14億元。現時集團現金充足,不需籌務經費,假如3年後真的不獲發牌,集團意興闌珊正式除牌,每股資產淨值亦有約3.42元。如果以現價2.36元來衡量,值博率還是非常高的。

金子認為,投資香港電視要非常有耐性,因為股票成交甚為疏落,易被舞高弄低,不夠膽坐貨的讀者易被震走。

王維基擅長破舊立新

當然,論財力、論經驗、論慣性收視,香港電視都不及電視廣播。但王維基先生素來擅長以靈活手法挑戰市場領導者,破舊立新,將龍頭逼入死角狂攻猛打,從而扭轉市場生態為各對手重新定位。這次背水一戰,金子對其有相當期望,王先生加油!

睇完上面呢篇,再睇下面呢篇:

再評香港電視

http://prochats.she.com/miss-geumja/1335.html


其實香港電視值幾錢己經冇得計,因為而家佢大量增聘人手,支出大增,而政府同TVB又下下針對佢,四面楚歌之下,要殺出重圍一啲都唔容易。而我買香港電視嘅股票,唔單止因為相信香港電視嘅賺錢能力,我亦都相信王維基係一個深思熟慮嘅人,唔會未諗清楚就去做一個決定。


No comments: