Monday, November 4, 2013

如果IT部門流血不止點算?

IT一向比人o既感覺係執頭執尾,平時行行企企,唔有咩做,部電腦有咩事先搵你。而且做親IT project下下幾百萬budget,洗咁多錢又唔識搵錢。所以IT人長年都係處於非常低工資o既狀態。一般大學畢業生,只有一萬頭,我自己當年畢業,連一萬都冇。而家,連洗碗都可以搵萬幾兩萬,仲要冇乜人想做。
IT工資低,己經唔係新聞,人人都知,所以請IT人都一定有得壓價就壓到盡。但係,又有幾多人知道IT工作有幾辛苦呢?就以我自己為例,當年仲係得萬零蚊人工o既時候,平均8-9點收工,好多時要11-12點先收工。而且星期六好多時要做testing,要返公司OT,但唔會有補假補水,過年過節要做system upgrade,又要做到好夜,甚至要通頂。
試過有一次,system launch 當日,system support同事由下午開始準備第二日要system launch,抄晒D file,拎去客人公司server 房,所有野有晒procedure跟,我呢D做developer o既,梗係唔會出手,但凌晨時份收到call,出左事,個system好似有問題。當時係3點鐘,我住屯門,客人公司o係側魚涌。用最快速度飛的去,都差唔多5點先去到,所有野重新verify過晒,搵到幾個小問題,然後重新再行成個procedure,可惜都係唔得。之後,用左兩日兩夜去搞,最終都launch左,不過我己經攰到死咁濟,因為兩日兩夜冇休息過。而個客仲要我stay o係佢公司睇住套野。。。好似唔想比我返屋企咁。。。
呢D情況,我相信每日都不停發生,我有時會諗,如果呢個世界突然冇晒IT人,會變成點呢?
事實上,由於IT人工資低,好多人都轉行唔再做IT。所以近年IT開始鬧人才荒,基本上間間公司都請唔到IT人。有D公司開始重視IT,因為怕D人走晒之後冇人睇住D system,有事唔知搵邊個。但有D後知後覺o既公司就仍然唔重視IT人,最近有個朋友間公司就係咁,成個IT department o既人不停走,D人走得快過請人,system support己經唔夠人,最近仲一次過走左三個developer。最後,連個CTO都話要走,D人真係handover完又handover,都唔知有幾多野失傳左。呢間公司o既IT最終得返兩個system support同兩個developer。事情發展落去會係點呢?我都好有興趣想知。

No comments: