Monday, March 14, 2016

大公司 vs 細公司 (5)

如前所說,喺大公司同細公司做,最大分別在於喺大公司做o既話好多時你會困喺一個位置好耐,而你只係千千萬萬個齒輪中o既其中一個齒輪,而喺細公司度做,好多時係乜都要做,乜都要識,乜都關你事,瀨野實同你有關,但成就歸老細。咁如果搵工或轉工的話,應該點揀?

我識得好多人都會揀大公司,會揀細公司o既真係少之又少。但我覺得我仲好後生,我團火仲未熄,所以我始終都會揀細公司。我轉工超過十次,幾乎每一次都有得揀大公司同細公司。就算我幾想揀細公司都好,人工同benefit一定係大公司好D。所以我好多時都會揀大公司,除非,對我黎講細公司係一個機會。舉個例子,我好多年前都仲係做緊technical role,同好多IT人一樣,主要寫code。我亦都同好多IT人一樣,好想轉做Manager Role,可以un un腳點人做野。但我覺得投資應該睇長遠回報,而工作係人生中其中一項最重要o既投資,所以更加要睇得長遠。所以,只要有一個機會對我黎講係大過benefit的話,無論份工幾辛苦都好,我會亳不猶豫揀機會。所以,好幾年前我為左由Technical Role轉Manager Role,我揀左細公司,因為大公司比唔到Manager Role我。之後幾年都一直喺唔同business area做management工作,甚至轉返入大公司做Manager。如果當初揀左大公司,我只會一直喺入面浮浮沈沈,唔知幾時先升我上Manager level。而我o個次揀左呢個機會,我到而家都覺得我冇揀錯。

其實鐘意喺大公司度做係冇錯o既,只不過我實在聽過太多又鐘意喺大公司度做,但又不停埋怨間公司點點點。最近聽過一個例子,有個新同事有D野唔太清楚,而佢上司一開口就笑佢,仲要串佢話點解你做Manager都唔知呢D咁重要o既野。呢位同事就解釋,因為公司從來冇人講呢D野佢知,training又只係不停講policy,甚本上冇講過工作相關o既野,所以佢當然expect係佢上司話佢知要點做,就算唔係上司講,都應該係其他同level o既同事講。但事實係, 佢上司同所有同事都諗住有人會話佢知,有人會教佢,亦有D同事以為佢原本就知,所以個個以為唔洗話佢知。不過,到左需要用到相關知識o既時候,佢地先知道原來佢係乜都唔知。呢個其實亦都係好多大公司o既通病,因為當你入左一間大公司工作,入面D人多數做左三五七年,甚至十幾二十年,佢地唔知出面個世界原來係非常唔一樣,所以佢地會expect你坐得呢個位,應該識晒所有要識o既野。你唔識,佢地只會覺得點解你咁都坐到呢個位,但又唔會諗下其實佢地係應該要brief下佢,甚至就算brief左,都只係程序上需要,policy上有呢個要求,而內容足唔足夠,係咪brief完就真係做到野,佢地根本唔會深究。

所以我成日都話,每一間公司都係一口井。如果只係喺一間公司入面做,你只會係一隻井底之蛙。如果醒少少,肯轉去另一間公司睇下係點o既,你至少見過兩口井。想見得晒呢個世界所以井,其實係冇可能的,但只要轉工次數夠多,見左十幾二十口井,你就會開始明白何為一口井,一口井係點樣運作,井同井之間有咩共通之處,有咩唔同,邊口井好D,邊口井差D。最重要係,你開始知道自己想搵o既井係點,又或者自己想起一口點樣o既井。


No comments: