Thursday, March 3, 2016

大公司 vs 細公司 (4)

亞視熄機在即,已經係不爭o既事實。其實亞視一直只係吊鹽水,佢執笠只係遲早o既事。最估唔到o既係,亞視班員工真係對公司咁有感情,出唔到糧都照為佢打工。作為一個打工仔,其實佢地係咪真係知道自己做緊乜?

打工仔都分好多種,好似某部份亞視員工咁,做工打到唔知自己為乜打工。打工當然係為左搵錢啦,唔通真係講感情?一間公司,係冇感情的,佢唔係人,只有一班為錢而投資o既股東,仲有一班都係為錢o既管理層。你對間公司有感情,唔代表間公司都會對你有感情。其實諗深一層都幾好笑,對一個人有感情,你會想同佢結婚生仔,咁你對間公司有感情,你又希望同間公司結婚生仔?我就當間公司都對你有感情,但以亞視黎講,換老細換得咁頻密,上一手對員工有感情,係咪下一手都仲有?到左最後,咪一樣要炒晒成班員工。呢個結果,一兩年前都預左架啦,到左今日,佢地又要話「好失望」,你只能怪自己太有感情囉。

講真,如果真係要講感情,點會喺大公司發生?大公司就係因為大,所以要有好多規修去限制員工o既行為,如果唔係就會好亂。當每個人都限制住點做野,做D乜,咁你就會慢慢變成一個齒輪。而齒輪係唔需要有感情的。

就好似凍薪銀行咁,出左名鐘意炒人,而且每次炒人都有IT人。作為一個IT人,當然會激氣,但諗深一層,入得去就預左,因為凍薪銀行不嬲都唔會對員工有感情,佢只會計數,計唔掂就會炒人。今年條數又計唔掂,咪又話要凍薪囉,百物騰貴,唔加薪同減薪其實有乜分別?就算最後又話唔凍薪,但喺下年bonus扣返,咁又有乜分別?唔凍薪,都唔加得多過5%,咁點解唔轉工?轉一轉,正常都加10%。不如計一計條數,假設入職1萬蚊一個月,每年加5%,喺凍薪銀行做十年,現時薪金應該係 10000 X (1.05)^10 = 16289。假設同樣入職1萬蚊一個月,每年轉工一次,每次加10%,咁現時薪金應該係 10000 X (1.1)^10 = 25937。

我知道,你想問o既第一個問題係:「轉工邊有10%呀」「我要減薪先轉到工添呀」。首先,喺IT界入面,轉工加10%真係唔難,尤其每年IT公司高薪請App Developer同FinTech人材。就算過去十年,加人工o既幅度都唔細。以小弟為例,上一次轉工加20%,再上一次加14%,再上一次加40%。我一直都冇試過減薪轉工,最多只會平薪,而且只會當冇得揀或對方真係有其他方面吸引到我,我先會咁做。

所以,喺大公司工作只能講錢,唔能夠講感情,一講感情你就輸。

No comments: