Monday, March 14, 2016

I Am Legend (2) - 玩樂 vs 讀書

近年香港人討論好多關於怪獸家長o既問題,不過我覺得所謂怪獸家長,其實一開始已經出現。有邊個家長唔係望子成龍?不過近年網絡上討論得多,再加上傳媒渲染,令呢個話題返炒再返炒,先會令社會越來越重視。更甚o既係,原本唔諗住做怪獸o既家長或者收入根本唔足以做怪獸o既家長,亦都會喺影響之下諗一諗,小朋友要贏就只能喺起跑線上贏,過左起跑線就做乜都冇用。

事實上又係咪咁呢?自問細個時讀書唔叻,尤其小學時期,從來唔明白讀書有幾重要,當時對我黎講最重要就係去玩。最緊要開心。不過,成績唔好,當然亦都會好苦惱,唔係我唔想讀,而係根本就唔知讀黎做乜。但如果講到足球,我就好有興趣,仲每個星期同朋友出去踢波,就算落大雨,玩到成身污泥,都覺得唔緊要。而家諗返轉頭,如果我讀書有咁o既鬥志就好,結果應該會好唔同。

事實上,我唔係讀唔到書,只係我對讀書根本唔在乎。當時成日問,點解要讀書,點解唔可以去玩。答案永遠都係話讀唔成書第時點算。點算?乜唔讀書會死架咩。對我黎講,讀完書係一個好遙遠o既未來先會發生o既事,我而家讀書又點?會影響到咁遙遠o既將來咩?而且,要讀咁多年,一直讀到讀完為止,當時根本唔會要讀幾多年先會讀完,只係覺得要我一直讀書一直悶落去,而且仲要唔知悶到幾多年之後,一諗起就會覺得好恐怖,因為就算一個暑假對我黎講都已經好漫長,更何況係數以年計。當時,我只想逃避。

其實細個o既時候,好容易就可以得到快樂,好多時根本一分錢都唔洗花。我好鐘意踢波,但我自己根本連一個足球都冇,到好後期先有自己o既足球。但一大班朋友喺街場踢波,好多時有十幾個人一齊玩,只要其中一個人有波就有得玩。就算真係冇波,落場跟隊一樣有得玩。除左踢波,我仲好鐘意睇書。當年流行睇衞斯理科幻小說,不過我從來好少會買書,去圖書館一樣可以借黎睇。

世上每一個小朋友經歷o既野都唔同,當然唔可以一概而論。每個人都有唔同o既性格,家庭背景,而且遇到o既每一件事都會有長遠影響。亦都因為咁,每一個人都係一個獨特o既故事,每一個人都係一個傳奇。

No comments: