Thursday, May 19, 2016

I Am Legend (4) - 大學聯招JUPAS

好耐好耐之前,其實冇聯招呢回事。你想入港大,要考港大入學試,想入中文,就要考中文入學試。之後改為好似英國咁,一個A-Level考試就搞掂,唔洗咁辛苦。而到左而家,A-Level已經同CE合併為一個DSE考試。即係話,上左中學之後,學生只需要考一個公開考試就可以上大學。

過兩日就係放榜前最後一次改選o既deadline,我諗其實好多學生都仲係心大心細,唔知點揀好。父母又叫自己揀D搵到錢o既科目,自己知自己事,能力同興趣未必啱讀,想讀其他野,父母又堅決反對。問朋友意見,又個個都唔同,有人話讀Business好,出到黎做野,搵到錢當然好,就算搵唔到,至少都可以坐office,唔洗日晒雨淋。有D朋友就話讀IT好,而家乜都講IT,讀完出黎唔怕搵唔到野做。仲有D朋友,就話讀大學梗係揀自己想讀o既野黎讀,如果唔係第時實後悔。講真,香港咁多間大學,又咁多科可以揀,D學生有時連邊科讀D乜都唔太清楚,要喺咁多科入面排一個list出黎其實真係好難。我自己當年都一樣,唔識揀科,好彩最後都冇揀錯。

量力而為

揀科千萬唔好過份自信,一定要量力而為。例如,你明明估自己最多只有一個A(而家好似叫5星星),咁你就千萬唔好揀醫生律師呢D科目。因為你明知自己唔會入到醫科,你又去揀佢做第一志願,咁即係話你已經放棄左個第一志願,而放榜結果係,全香港學生o既第一志願入就o既就比佢地入晒先,然後先會再處理第二志願。你諗下,就算你第二志願係揀一科你志在必得o既科,都好可能已經冇位。如果真係咁,又要派晒全香港學生o既第二志願,先會再處理你o既第三志願,咁你覺得呢個時候仲有幾多科係有位?

興趣行先

無論你父母老師朋友點講都好,最重要係揀興趣。點解?我問你,如果你對文學有興趣,我叫你讀Physics,你會點?一定讀得唔好。就算你文學係世界第一都好,去到Physics o既世界,你仲諗住可以世界第一咩?第二三四都唔會有你份。想上到大學之後仍然讀得好,唯有揀自己鐘意讀o既科目。你鐘意呢科,自然會想知多D識多D,就算上堂都會專心好多,成績必然唔差,出黎搵野做亦都相對冇咁難。

我仲記得當年我有好多同學都想揀社工,原因係社工長期都唔夠人,而相對係高人工的。不過,到三年大學過左之後,個世界已經唔同晒。個個都有相同諗法,導致社工太多,所以好多人搵唔到野做,結果迫住要轉行。

而我自己,好彩一早搵到自己興趣,入大學時我已經揀左Computer Science。雖然讀書讀得辛苦,出黎做野更加辛苦,但我一直冇後悔過。

條條大路通羅馬

講真,讀書同工作冇必然關係。你幾鐘意IT都好,喺大學讀IT讀到幾叻都好,出黎做野都可能會發現原來唔鐘意做呢個行業,然後會轉行。我有好多同學都係咁。又有D,讀又唔係讀IT,做又唔係做IT,但做左幾年又會轉行做IT喎。所以無論你揀左咩科,放榜又真係派左咩科,其實冇你想像中影響咁大。到你出黎做野先發掘到自己興趣,到時再轉其實都問題不大,但當然,你會浪費左幾年,但青春本來就係攞黎浪費的。

不過講到尾,條命係自己o既,無論揀乜都好,最緊要唔好後悔。

No comments: