Monday, October 6, 2014

管理(10) - 從佔中看管理

佔中這件香港大事,相信讀者們無論是否身處香港,都已經耳熟能詳(大陸除外)。但如果抽離一點,客觀一點去看整件事,我地從中可以學到咩呢?

1. 口說聽取民意,最終郤被歪曲
作為管理層,聽到員工意見,好多時第一個反應就係覺得煩。無論佢地嘅意見幾咁客觀,目的係幾咁為公司好,但講意見嘅唔係老闆,所以已經預設左佢講野冇point。就算老闆同員工講嘅野係一模一樣,都係老闆啱,員工錯。咁樣只會令員工反感,繼而失去動力,最後員工個心已經唔再係為公司好,所以只會經常犯錯。就好似佔中前,梁振英政府口口聲聲話聽取民意,郤將「要求真普選」扭曲為「要求一人一票」,何奇可笑。結果,有目共睹,遊行遊過了,發聲發過了,唯有佔領中環。

2. 官字兩個口,闆字三個口
做老闆最忌反口覆舌。唔少老闆好多時都唔記得自己講過D乜,就算有晒email,甚至有秘書日日提,都仲係唔記得。所以當下達命令時就會比人感覺反口覆舌,朝令夕改。今日就叫你唔好搞某個project,聽日就問你個project搞成點。咁你到底想點?乜都你講晒啦。就好似梁振英政府咁,一邊話會同學聯對話要佢地和平理性,一邊又暗中耍手段令示威者起衝突,以便名正言順去清場。神又係你,鬼又係你。

3. 政府清場失民意,公司炒人失士氣
公司員工士氣非常重要,如果士氣低落,生產力自然下降。而炒人係最打擊士氣嘅行為,所以未到最後一刻,公司寧願要員工放大假,都唔會直接就炒人。公司炒人,輕則令士氣低落,重則火燒連環船,即有大量員工短時間內辭職。就好似學生剛開始集會時,政府一下子就出催淚彈,結果反而引起全港市民質疑政府做法,令原本只佔領中環,最後郤擴散到旺角、銅鑼灣和尖沙咀。

4. 警方不執法,老闆有偏見
作為老闆,好多時要處理員工之間不同意見。如果一直不正視,就會令公司內部產生矛盾,工作混亂。如果處理時稍有偏頗,必然引起更大矛盾。所以處理不同意見時,必須公正客觀,唔好因為職位高低或親疏有別而有所保留,如果唔係,員工好難會再相信老闆。如果好似最近旺角街頭示威咁,警察放過打人者和非禮者,引起公眾懷疑警方執法有政治立場,咁以後就好難再得到公眾支持同信任。






No comments: