Wednesday, January 10, 2018

今日係我嘅last day(1):新仔programmer篇

今日係我嘅last day。

呢份工話長唔長,話短唔短,啱啱好做咗兩年。

畢業到而家,由乜都唔識,變咗識少少扮代表,再變成唔想再做井底之蛙。今日,終於到我last day喇。

其實呢份工唔係唔好,電訊業其實唔差,雖然競爭大,但係公司搵到錢,我哋呢啲programmer其實就唔驚裁員嘅。出面風高浪急,一份穩定嘅工作真係好重要,尤其係第一份工作。人工低唔緊要,最緊要學到嘢嘛,第一份工,都係儲經驗為主㗎啦。所以,雖然呢度做嚟做去都係同一樣嘅嘢——一開始就定咗個flow,要我跟住嚟做,例如debug完要加返comment,之後點樣test返,全部都係手板眼見功夫,基本上唔會有例外——悶係悶啲,但呢兩年以來其實都好少諗轉工。

直到上次發生咗呢件事……

——

嗰次我寫code寫漏咗幾行,嗰幾行code好重要,但喺development個場其實冇得test,所以我以為啲code冇問題。但估唔到上到UAT,我上司(Analyst Programmer)都冇test到,然後上Staging都同樣發現唔到問題。直到上埋Production,真係有一班客撞正個bug,結果成班客嘅身份證scan copy都冇落到database。聽落好似冇乜嘢,但其實如果冇keep到copy,audit就過唔到,而且萬一有客唔交月費,又冇留到身份證明的話,想追數都追唔返。

結果,件事差啲釀成關公災難。然後,我上司同我上司嘅上司,都比人捉咗入房。當然就係話點解dev場又試過,UAT場又試過,Staging又試過,都仲可以出事。而上司嘅上司當然唔會明白test一個改動其實都唔係咁簡單嘅事,有時仲要有hardware同真實data配合先試到。

不過,最後我竟然冇事。

第二日,我上司同我上司嘅上司,搵我「傾偈」。佢哋語氣真係好好,好到有啲陰森。佢哋「提醒」我每次寫code要做啲乜嘢test,要留意返乜嘢procedure;最後仲好強調話之前件事唔關我事,成team人都有責任,仲叫我唔好放喺心上面,好似平時咁做嘢就得㗎喇。

我知道,dev場冇得試,而UAT同Staging都唔係我可以掂到嘅嘢,所以其實真係大家都有責任。但係,嗰一刻我好自責,因為我寫嘅code有bug,而累到一大班人要同我執手尾。

——

呢件事發生喺半年前,而我呢半年不停咁諗返件事,覺得自己好廢,好冇用。

即使我唔需要為呢件事孭鑊都好,某程度上喺大家心目中,我寫嘅code已經係信唔過,而且根本冇機會比我洗底,所以我估計自己喺呢度已經冇乜發展空間。同埋,喺度做咗兩年井底之蛙,我真係好想出去睇下外面嘅世界係點,係咪真係咁風高浪急。我都好想知道除咗每日揼code之外,我嘅能力仲可以做到幾多嘢,同幾大型嘅project,而我相信呢啲嘢係呢個崗位比唔到我嘅。所以,我決定離開呢份做咗兩年嘅工作。

今日係我嘅last day,第一次轉工,的確有啲緊張,又有啲興奮,又有啲感慨。

希望下一份工會學到更多嘢啦。



(本故事純屬虛構,如有雷同,實屬巧合。)


此文章在jobsDB刊登

No comments: