Tuesday, July 11, 2017

加薪 vs 出Bonus

每個行業都有peak season,求職巿場都一樣。每年一到年尾至4月都係轉工旺季,點解?因為加人工出Bonus嘛。

每次公司加薪出Bonus,都總有一班人開心,亦有一班人唔開心。每間公司出Bonus同加薪都唔同。曾幾何時,我試過加薪低到只得1.5%,咁加薪法,我叫侮辱性加薪。因為當通脹都3-4%嘅時候,其實係變相減薪,想唔走都唔得。當然,加薪少,唔代表Bonus少。有啲公司好重視Bonus,每年搵到錢都總會留一截黎派Bonus,有5-6個月人工派,留人一啲都唔難。

不過,比你揀,你要加薪加得多,定派Bonus派得多?加你10%夠多未?定係唔加薪,但派夠10個月Bonus比你?

人人睇法唔同,有啲人鐘意現金,所以好鐘意Bonus。一派Bonus,買iPhone買手袋,食好野,去旅行,豪得不得了。但花完之後,就打回原型。如果係第一次享受咁大份Bonus,好少會留意,其實派Bonus都要交稅的,而且香港係行累進稅率,即係年薪越高,稅率亦越高。即係派得多Bonus未必係一件好事。

我就鐘意加薪多啲,因為我下次轉工,主要都係睇返我月薪。當然,你可以寫埋上次攞左幾多Bonus,然後同人拗高啲個月薪。大公司好多都會用年薪去睇你而家搵緊幾多,但要留意並非間間公司都咁計,有時會淨係睇你月薪,咁你出幾多Bonus都冇用。而且,好多時要做夠一年先會出Bonus比你,至於點為之「做夠一年」,間公司都唔同。試過有間公司,就算你1月2日入職,你今年年尾都唔會有Bonus,因為你未做夠一年。即係其實要第二年年尾先有Bonus。如果零加薪,咁你仲等唔等?另外,雖然月薪都要交稅,但記住,月薪係可以用黎借貸。做按揭都係用月薪黎做reference,你份Bonus有100個月糧都唔會幫你過到壓力測試架。

下次搵工,記住留意埋呢方面。


No comments: